ikmec

ترک اعتیاد به شیشه


امتیاز دهید نظرات شما زمان انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۲ , آخرین بروز رسانی: ۶ روز گذشته

🔷 ترک اعتیاد به شیشه | بخش درمانی PDF :

🌟 ۱- علائم شیشه بر مغز انسان

🌟 ۲- راهکارهای ترک

🌟 ۳- درمان اعتیاد به شیشه



قیمت : ۲۹.۵۰۰ تومان 🌟 سفارش / دریافت سریع 🌟


ممکن است صحبت کردن در مورد مصرف الکل شما سخت باشد، اما به یاد داشته باشید که پزشک شما برای کمک به شما وجود دارد.

اگر دکتری ندارید که فکر می‌کنید می‌توانید در مورد مصرف الکل خود با او صحبت کنید، یک سرویس پشتیبانی را در فهرست مخاطبین الکل ما پیدا کنید.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش درمانی

بسیاری تصور می کنند حشیش تقریباً بی ضرر است. شاید گاهی اوقات عوارض جانبی عجیبی مانند پارانویا یا دهان پنبه ای داشته باشید، اما در بیشتر موارد شما را آرام می کند و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.


مشکلی در رابطه با آن نیست، درسته؟

در حالی که تحقیقات گذشته منبع مورد اعتماد نشان می دهد که حشیش ممکن است نسبت به مواد دیگر اعتیاد آور و کمتر مضر باشد، اعتیاد و وابستگی همچنان ممکن است رخ دهد.

برخی از افراد نیز عوارض ناخواسته ای را تجربه می کنند، از علائم فیزیکی گرفته تا توهم و روابط تیره.

لینک مفید : ترک اعتیاد به کوکائین

اگر به دنبال حذف حشیش – به هر دلیلی هستید – ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.


اول، بفهمید که چرا می خواهید متوقف شوید

تصمیم گیری در مورد اینکه می خواهید الگوهای مصرف حشیش را تغییر دهید اولین قدم خوب است. افزایش خودآگاهی در مورد دلایلی که می خواهید سیگار را ترک کنید می تواند به افزایش شانس موفقیت شما کمک کند.

کیم ایگل، یک درمانگر در کاردیف، کالیفرنیا، می گوید: «چرا» ما قطعه مهمی است زیرا اطلاعاتی را ارائه می دهد که ما را لنگر می دهد.

لینک مفید : کبد چرب و نحوه اصولی تغذیه در کبد چرب

شفافیت در مورد اینکه چرا می‌خواهیم تغییر کنیم، می‌تواند تصمیم ما برای ترک عادت‌ها را تأیید کند و ما را به جستجوی روش‌های مقابله‌ای جدید ترغیب کند.»

به طور خلاصه، دلایل شما برای ترک می تواند به تقویت عزم شما برای ترک سیگار و ترسیم اهداف موفقیت کمک کند.

لینک مفید : میوه درمانی و نکات گفته نشده

شاید استفاده از آن را برای آرام کردن یا مدیریت اضطراب شروع کرده باشید. شاید به شما در مقابله با درد مزمن یا بی خوابی کمک کند. اما با گذشت زمان، ممکن است جنبه‌های منفی از مزایای آن بیشتر شود.

مردم معمولاً وقتی متوجه می شوند که شاهدانه بر کیفیت زندگی آنها تأثیر می گذارد، کاهش مصرف می کنند، اغلب با موارد زیر:

  • تبدیل شدن به یک روش پیشرو برای مدیریت پریشانی عاطفی
  • ایجاد مشکلات در رابطه
  • بر خلق و خو، حافظه یا تمرکز تأثیر می گذارد
  • کاهش علاقه به سرگرمی ها
  • تبدیل شدن به کاری برای انجام به جای راه حلی برای یک علامت خاص
  • کاهش انرژی برای مراقبت از خود
  • بعد، رویکرد خود را تعیین کنید

هیچ راهی عالی برای ترک سیگار حشیش وجود ندارد. آنچه برای شخص دیگری کار می کند ممکن است کمک زیادی به شما نکند، بنابراین اغلب لازم است قبل از رسیدن به بهترین روش، آزمون و خطا را پشت سر بگذارید.

لینک مفید : میکس روغن خراطین و روغن زالو

در نظر گرفتن مزایا و معایب روش های مختلف می تواند کمک کننده باشد.

شاید بخواهید این کار را سریع انجام دهید، مانند پاره کردن باند. در این صورت، ممکن است تصمیم بگیرید که حشیش خود را بسته بندی کنید و به «بوقلمون سرد» بروید.

اگر نگران علائم ترک هستید یا فکر می‌کنید برای ترک به حمایت نیاز دارید، ممکن است تصمیم بگیرید با یک مشاور مصرف مواد صحبت کنید یا با یک خط کمک ترک اعتیاد تماس بگیرید.

لینک مفید : مزاج شناسی

اگر حشیش به شما کمک می‌کند علائم سلامت جسمی یا روانی را مدیریت کنید، بهتر است بدون ترک کامل یا کاهش تدریجی سیگار، کمتر سیگار بکشید. پشتیبانی حرفه ای نیز می تواند در اینجا کمک کند.


اگر می خواهید بوقلمون سرد را ترک کنید

احساس می کنید آماده اید فورا مصرف حشیش را متوقف کنید؟ در اینجا چند مرحله کلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

از دست وسایلت خلاص شو

نگه داشتن انباری از علف های هرز و سیگار کشیدن می تواند موفقیت در ترک سیگار را سخت تر کند. با بیرون انداختن یا انتقال آن، از دسترسی آماده جلوگیری می کنید، که می تواند به شما در جلوگیری از لغزش در طول دوره انصراف کمک کند.

برای مقابله با محرک ها برنامه ریزی کنید

محرک ها می توانند تاثیر قدرتمندی داشته باشند. حتی پس از اینکه تصمیم به ترک سیگار گرفتید، نشانه‌های خاصی که با استفاده از آن مرتبط می‌شوید ممکن است منجر به هوس شدید شود.

این محرک ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • مشکل خواب
  • استرس کاری
  • دیدن دوستانی که قبلاً با آنها سیگار می کشیدید
  • تماشای برنامه های تلویزیونی که قبلاً در زمان بالا تماشا می کردید

سعی کنید فهرستی از فعالیت‌هایی تهیه کنید که می‌توانید در صورت بروز این محرک‌ها به آنها روی آورید، مانند:

  • مصرف ملاتونین یا حمام آب گرم برای کمک به خواب
  • برای کاهش استرس، سریال کمدی مورد علاقه خود را دوباره شروع کنید
  • تماس با یک دوست قابل اعتماد که از تصمیم شما حمایت می کند
  • روال خود را تغییر دهید

اگر مصرف کانابیس شما اغلب در زمان‌های معمول اتفاق می‌افتد، تغییر رفتارهایتان می‌تواند به شما در اجتناب از مصرف آن کمک کند.

لینک مفید : ترک‌ اعتیاد سریع

اگر عادت دارید اول صبح سیگار بکشید، سعی کنید:

  • لذت بردن از یک نوشیدنی آرامش بخش، مانند چای یا شکلات داغ
  • به خاطر داشته باشید که تغییر روال ها می تواند سخت باشد و معمولاً یک شبه اتفاق نمی افتد.
  • سعی کنید چند گزینه را آزمایش کنید، و اگر فوراً در پایبندی به روال جدید خود با مشکل مواجه شدید، خودتان را شکست ندهید.
  • اگر سیگار کشیدن کاری است که در هنگام بی حوصلگی انجام می دهید، برخی از سرگرمی های جدید ممکن است به شما کمک کند.

مرور مجدد موارد دلخواه قدیمی مانند مدل های ساختمانی یا صنایع دستی را در نظر بگیرید. اگر سرگرمی‌های قدیمی دیگر به شما علاقه‌ای ندارند، چیز جدیدی را امتحان کنید، مانند صخره‌نوردی، پارو زدن یا یادگیری یک زبان جدید.

لینک مفید : زخم بستر چیست ؟

آنچه بیشتر از همه مهم است پیدا کردن چیزی است که واقعاً از آن لذت می برید، زیرا این باعث می شود که بخواهید به انجام آن ادامه دهید.

از کسانی که دوستشان دارید حمایت کنید

دوستان و خانواده‌ای که می‌دانند نمی‌خواهید سیگار را ادامه دهید، می‌توانند از طریق:

  • به شما کمک می کند به سرگرمی ها و حواس پرتی فکر کنید
  • تمرین روش های مقابله ای، مانند فعالیت بدنی یا مدیتیشن، با شما
  • وقتی هوس ها و هوس ها سخت می شود، شما را تشویق می کند

حتی دانستن اینکه افراد دیگر از تصمیم شما حمایت می کنند، می تواند به شما کمک کند که انگیزه بیشتری داشته باشید و توانایی موفقیت داشته باشید.


در صورت نیاز برای علائم ترک کمک بگیرید

همه علائم ترک حشیش را تجربه نمی کنند، اما برای کسانی که این علائم را دارند، ممکن است بسیار ناراحت کننده باشند.

علائم رایج عبارتند از:

  • مشکل خواب
  • اضطراب
  • تحریک پذیری و سایر تغییرات خلقی
  • سردرد
  • تب، لرز و تعریق
  • کم اشتها

علائم ترک معمولاً یک روز یا بیشتر پس از ترک شروع می شود و در عرض حدود ۲ هفته از بین می رود.

لینک مفید : بهترشو

یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند به شما در مدیریت علائم شدید کمک کند، اما بیشتر افراد می‌توانند به تنهایی علائم را مدیریت کنند:


نوشیدن کمتر کافئین برای بهبود خواب

  • استفاده از تنفس عمیق و سایر روش های آرامش بخش برای رفع اضطراب
  • نوشیدن آب فراوان

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : Trying to Give up Smoking Weed? Start Here


به این مطلب امتیاز دهید :

Rate this [type]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه