ikmec

تکنیک های تقویت حافظه به روش طب سنتی


امتیاز دهید نظرات شما زمان انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۲ , آخرین بروز رسانی: ۶ روز گذشته

🔷 تکنیک های تقویت حافظه به روش طب سنتی | بخش درمانی PDF :

🌟 ۱- از نگاه طب کلاسیک

🌟 ۲- پیشگیری

🌟 ۳- تقویت حافظه از منظر طب سنتی



قیمت : ۴.۵۰۰ تومان 🌟 سفارش / دریافت سریع 🌟


تکنیک های تقویت حافظه به روش طب سنتی | فراموش نکنید اگر حافظه‌ای قوی می‌خواهید باید روش و سبک زندگی و نوع غذای‌تان را تغییر دهید.

تقویت حافظه در طب سنتی از طریق داروهای گیاهی و خوراکی هایی انجام می شود که طبیعتِ گرمی دارند و محرک خوبی برای سلول‌های خاکستری مغزی می باشند.

به‌طورکلی، برای افزایش قابل توجه تمرکز، بهبود کندی ذهن، عملکرد ضعیف مغز و درمان عصبانیت زودهنگام؛ خوراکی های با طبع گرم مفید هستند.

از مصرف خوراکی هایی که با روش های نوین و امروزی طبخ شده اند فاصله بگیرید زیرا درست غذا خوردن تاثیربسیار زیادی بر عملکرد مغز میگذارد.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش درمانی

هر کس گاهی اوقات لحظات فراموشی را تجربه می کند، به خصوص زمانی که زندگی شلوغ می شود.

تقویت حافظه : در حالی که این می تواند یک اتفاق کاملاً عادی باشد، داشتن حافظه ضعیف می تواند ناامید کننده باشد.

لینک مفید : موسیقی درمانی با نکته های شگفت انگیز

ژنتیک در از دست دادن حافظه نقش دارد، به ویژه در شرایط عصبی جدی مانند بیماری آلزایمر. با این حال، تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی و سبک زندگی نیز تاثیر زیادی بر حافظه دارند.


شکر اضافه شده کمتر بخورید

خوردن بیش از حد قند اضافه شده با بسیاری از مشکلات سلامتی و بیماری های مزمن از جمله زوال شناختی مرتبط است.

لینک مفید : پروپوفول

تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مملو از قند می تواند منجر به حافظه ضعیف و کاهش حجم مغز شود، به ویژه در ناحیه ای از مغز که حافظه کوتاه مدت را ذخیره می کند (منبع ۱Trusted، ۲Trusted Source).

تقویت حافظه : به عنوان مثال، یک مطالعه بر روی بیش از ۴۰۰۰ نفر نشان داد که افرادی که مصرف بیشتری از نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه داشتند، در مقایسه با افرادی که قند کمتری مصرف می کردند، به طور متوسط ​​حجم مغز کمتر و حافظه ضعیف تری داشتند (منبع مورد اعتماد).

لینک مفید : کبد چرب و نحوه اصولی تغذیه در کبد چرب

کاهش مصرف شکر نه تنها به حافظه شما کمک می کند بلکه سلامت کلی شما را نیز بهبود می بخشد.


خلاصه تحقیقات نشان داده است که افرادی که به طور منظم

مصرف زیاد شکر افزوده ممکن است حافظه ضعیف تری داشته باشد و حجم مغز کمتری داشته باشد. نسبت به کسانی که قند کمتری مصرف می کنند.


یک مکمل روغن ماهی را امتحان کنید

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) است.

این چربی‌ها برای سلامت کلی مهم هستند و نشان داده شده است که خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهند، التهاب را کاهش می‌دهند، استرس و اضطراب را تسکین می‌دهند و زوال ذهنی را آهسته می‌کنند (منبع ۳، منبع معتبر ۴).

تقویت حافظه : بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های ماهی و روغن ماهی ممکن است حافظه را به ویژه در افراد مسن بهبود بخشد.

لینک مفید : زایمان اورژانسی چیست ؟

یک مطالعه روی ۳۶ فرد مسن با اختلال شناختی خفیف نشان داد که نمرات حافظه کوتاه مدت و کاری پس از مصرف مکمل های روغن ماهی غلیظ به مدت ۱۲ ماه به طور قابل توجهی بهبود یافته است (منبع مورد اعتماد).

بررسی اخیر دیگری از ۲۸ مطالعه نشان داد که وقتی بزرگسالان با علائم خفیف از دست دادن حافظه از مکمل‌های غنی از DHA و EPA مانند روغن ماهی استفاده کردند، حافظه اپیزودیک بهبود یافته را تجربه کردند (منبع مورد اعتماد).

تقویت حافظه : هر دو DHA و EPA برای سلامت و عملکرد مغز حیاتی هستند و همچنین به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند، که با زوال شناختی مرتبط است .


زمانی را برای مدیتیشن اختصاص دهید

تمرین مدیتیشن ممکن است از بسیاری جهات بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.

آرامش بخش و تسکین دهنده است و مشخص شده است که استرس و درد را کاهش می دهد، فشار خون را کاهش می دهد و حتی حافظه را بهبود می بخشد (منبع مورد اعتماد ۸).

تقویت حافظه : در واقع، ثابت شده است که مدیتیشن باعث افزایش ماده خاکستری در مغز می شود. ماده خاکستری حاوی اجسام سلولی عصبی است (منبع مورد اعتماد ۹).

با افزایش سن، ماده خاکستری کاهش می یابد، که بر حافظه و شناخت تأثیر منفی می گذارد (منبع معتبر ۱۰).

نشان داده شده است که مدیتیشن و تکنیک‌های آرام‌سازی حافظه کوتاه‌مدت را در افراد در هر سنی، از افراد ۲۰ ساله گرفته تا افراد مسن، بهبود می‌بخشد (منبع معتبر ۱۱).

تقویت حافظه : به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که دانشجویان کالج تایوانی که درگیر تمرین‌های مراقبه مانند تمرکز حواس بودند، حافظه کاری فضایی بهتری نسبت به دانش‌آموزانی که مدیتیشن را تمرین نمی‌کردند، داشتند.

لینک مفید : ترک اعتیاد به کوکائین

حافظه کاری فضایی توانایی نگهداری و پردازش اطلاعات در مورد موقعیت اشیاء در فضا در ذهن شماست.


حفظ وزن سالم

حفظ وزن بدن سالم برای تندرستی ضروری است و یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت جسم و ذهن شماست.

چندین مطالعه چاقی را به عنوان یک عامل خطر برای زوال شناختی معرفی کرده اند.

تقویت حافظه : جالب اینجاست که چاق بودن در واقع می تواند باعث تغییراتی در ژن های مرتبط با حافظه در مغز شود و بر حافظه تأثیر منفی بگذارد (منبع مورد اعتماد ۱۳).

لینک مفید : درمان یبوست به صورت اصولی و شناخت یبوست

چاقی همچنین می تواند منجر به مقاومت به انسولین و التهاب شود که هر دو می توانند بر مغز تأثیر منفی بگذارند (منبع معتبر ۱۴).

مطالعه ای روی ۵۰ نفر بین ۱۸ تا ۳۵ سال نشان داد که شاخص توده بدنی بالاتر با عملکرد بسیار بدتری در تست های حافظه مرتبط است (منبع مورد اعتماد ۱۵).

تقویت حافظه : چاقی همچنین با خطر بالاتر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است، بیماری پیشرونده ای که حافظه و عملکرد شناختی را از بین می برد (منبع معتبر ۱۶).


به اندازه کافی خوابیدن

مدتی است که کمبود خواب مناسب با ضعف حافظه مرتبط بوده است.

خواب نقش مهمی در تثبیت حافظه ایفا می کند، فرآیندی که در آن حافظه های کوتاه مدت تقویت شده و به خاطرات طولانی مدت تبدیل می شوند.

تقویت حافظه : تحقیقات نشان می دهد که اگر شما کم خواب هستید، می توانید بر حافظه خود تأثیر منفی داشته باشید.

لینک مفید : درمان افسردگی

به عنوان مثال، یک مطالعه به اثرات خواب در ۴۰ کودک بین ۱۰ تا ۱۴ سال پرداخت.

یک گروه از کودکان برای تست حافظه در شب آموزش دیدند، سپس صبح روز بعد پس از یک خواب شبانه آزمایش شدند. گروه دیگر در همان روز تحت آموزش و آزمایش قرار گرفتند، بدون خواب بین تمرین و آزمایش.

گروهی که بین تمرین و تست خوابیدند، ۲۰ درصد در تست های حافظه بهتر عمل کردند.

تقویت حافظه : مطالعه دیگری نشان داد که پرستارانی که در شیفت شب کار می‌کردند، خطاهای ریاضی بیشتری داشتند و ۶۸ درصد از آنها در آزمون‌های حافظه در مقایسه با پرستارانی که در شیفت روز کار می‌کردند، امتیاز کمتری گرفتند. ghablame

متخصصان بهداشت توصیه می کنند که بزرگسالان بین هفت تا نه ساعت خواب هر شب برای سلامتی مطلوب داشته باشند.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : ۱۴ Natural Ways to Improve Your Memory


به این مطلب امتیاز دهید :

Rate this [type]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه